چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

موفقیت چیست؟؟؟؟

کار اندکی که ادامه یابد از کار بسیاری که از آن به ستوه آیی امیدوار کننده تر است.(حضرت علی ع/حکمت ۲۷۸) 

   از همین لحظه که خواندن این مطالب را شروع کردید و تصمیم به اجرای آن گرفتید  شما در راه موفقیت قرار گرفته اید.موفقیت چیزی نیست که روزی به آن برسیم و بگوییم که آنرا به دست آوردیم بلکه موفقیت راهی است که انتها ندارد و شما می توانید  تا هر مرحله از آن پیش بروید. درمسیر موفقیت باید عمل خود را محاسبه کنید و ببینید  در کجای مسیر قرار گرفته اید اما نباید خود را با دیگران مقایسه کنید.

هیچ کس جز خود فرد نمی داند که چقدر موفق است چون موفقیت یک حس درونی است و کسی نمی تواند بگوید که آیا شما موفق هستید یا نه.پس به حرف دیگران بی اهمیت باشید و سعی کنید که به نظر اطرافیان نسبت به خود فقط لبخند بزنید.ببینید کسانی که درباره شما قضاوت می کنند خودشان چگونه هستند و در کجای راه قرار گرفته اند.ما در مسیر موفقیت با فراز و نشیب ها و چالش های بسیاری مواجه هستیم اما باید به آنها بی توجه باشیم تا به آنچه می خواهیم برسیم.

عزت و ذلت انسان فقط در اختیار خداوند است،خدایی که به اعمال انسان نگاه می کند.در قرآن به موارد بسیاری اشاره شده که خدا به هر که بخواهد می دهد از عزت ، ذلت ، روزی ، هدایت و.....حال صحبت اینجاست که خدا کی می خواهد و به چه کسانی می دهد معیار خدا برای دادن چیست؟ پاسخ ساده است خدا به هر کس متناسب با بهایی که پرداخته است می دهد اگر بهای عزت را بدهیم عزت می گیریم و اگر بهای ذلت را بدهیم ذلت نصیبمان می شود پس این خودمان هستیم که تعیین می کنیم چه چیزی دریافت کنیم.

اکنون ببینیم که تعریف موفقیت چیست؟  

 موفقیت یعنی پیشبرد تمام فاکتورهای یک انسان (معنویت،ثروت،سلامت،آرامش،عشق و خدمت به دیگران)

انسان دارای ابعاد متفاوتی است که برای رسیدن به موفقیت باید تمام فاکتورهای خود را پیشرفت دهد یک فرد صرفا با پرورش یک بعد وجودی خود موفق محسوب نمی شود بلکه باید تمام زوایای وجودیش را پرورش دهد تا به هدف نهایی خود در زندگی برسد.

انسان باید دارای باورهای مثبت باشد و همیشه خود را فردی ببیند که آرزو دارد باشد.افکار منفی فرد را از رسیدن به خواسته ها و اهدافش دور می کند.این افکار از کودکی درون ذهنمان لانه کرده و ما را به سمتی پیش می برد که نمی خواهیم. باورهای ما از کودکی ساخته شده و اگر می خواهیم زندگیمان تغییر کند ابتدا باید باورهایمان را تغییر دهیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
هفته نامه دلیران تنگستان پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ق.ظ http://www.delt.ir

هفته نامه دلیران تنگستان
در گستره استان بوشهر
پذیرای اخبار ، مطالب ، آثار و عکس های شماست
www.delt.ir
Deliran_Weekly@Yahoo.com
------------------------------
لطفا جهت تبادل لینک ، کد لوگوی سایت را در وبلاگ خود قرار دهید

<p align="center">
<embed quality="High" height="190" width="120" src="http://delt.ir/images/banners/deliran.swf" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
</p>

زهرا سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1395 ساعت 10:32 ق.ظ

ممنون

اسماعیل چهارشنبه 11 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:26 ب.ظ

تشکر از مطالیب آموزنده تان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد